1

Although I have been a loyal customer for four years at Pauls Automotive , I was extremely disappointed with the service I received today. The price was over-the-top and I know that is factual because I did a comparison with Maita Toyota and the price difference was $400 for the 30K mile service on my 2019 Toyota RAV4 Limited Hybrid edition. I have uploaded the bill from Pauls as well as the estimate from the dealership. Although I know and like the employees at Pauls, I will not be returning there for services to my automobile. Attention: The following is my response to the owner’s explanation of my billing statement ••••• Owner: Please confirm you received this —- Your explanation still doesn’t match up with the invoice I received…. Thank you for the response to my original review. The problem I have with the $295.00 charge you contend was for the automatic gas tank door inspection, is that I was standing next to Jonathan when he located the malfunctioning part. It was about the size of a thumbnail and he advised me that a replacement spring was needed. So unless the almost $300 additional charge is for the cost of the spring, I am still in the dark as to the overall cost of the service. Very truly yours, Robert Schultz ••••••••

Hi Robert Thank you for taking the time to share your feedback and, most importantly, for being a valued customer of Paul's Automotive for the past four years. We truly appreciate your loyalty and the trust you have placed in our team. We are sorry to hear that you left feeling disappointed with your recent visit. After reviewing your repair order and the estimates involved, it appears there may have been a misunderstanding regarding the charges, and if we did not communicate them clearly, we sincerely apologize. The estimate you received from our shop included not only the 30,000-mile service, but also an additional diagnostic estimate of $294.42 for the fuel door concern that you requested us to inspect. Because the dealership estimate you referenced was for the 30,000-mile service only, the approximately $400 difference you noted was not solely related to the maintenance service itself. In fact, the majority of that difference was attributable to the additional diagnostic work that you asked us to perform. Additionally, our estimate included all parts required to complete the 30,000-mile service. It is not clear from the dealership estimate whether all recommended parts were included. Our 30,000-mile service is also more comprehensive and includes additional inspection items that are not reflected on the dealership estimate. After evaluating the fuel door concern, our technician was able to identify the issue in only one-half hour. As a result, we adjusted the diagnostic labor charge from the original estimate and billed only $94.98 for the diagnostic portion of the repair. As was discussed with you before your vehicle was delivered and prior to this review being posted, we also agreed, as a courtesy, to install the replacement fuel door part at no additional labor charge once it arrives. We were surprised and saddened to learn through your review that you do not intend to return, particularly since we still have the replacement part on order for your vehicle and had planned to complete the repair at no charge for the installation. If your plans have changed, we would appreciate the opportunity to speak with you regarding how you would like us to proceed once the part arrives. Most importantly, we value the relationship we have built with you over the past four years and would welcome the opportunity to earn back your confidence. We would still very much like to continue serving you and would appreciate the chance to discuss your concerns personally to see if there is anything we can do to resolve this matter to your satisfaction. Thank you again for your business, your feedback, and the opportunity to address your concerns. We hope to hear from you.

- Paul's Automotive Inc.
5

Both times I have gone to Paul’s I couldn’t have more impressed. Initial estimates were on target and if anything in addition found, it was described to me in clear terms and associated costs. If I asked, they shared what they thought the priorities might be so I could decide what I wanted done immediately. I didn’t feel pressured or dismissed when I asked questions. Sorry to say running into both of those is not just a stereotype when you’re a woman who doesn’t care about cars. They’ve got a guaranteed customer!

Thank you, Jennifer! We're thrilled that you had a great experience with us. It's important to us that all our customers feel comfortable and confident in their decisions. We appreciate your kind words and look forward to serving you again in the future!

- Paul's Automotive Inc.
5

A great team. Transparent with costs and Paul’s provided that personal care so often lacking in garage services. Thank you.

We appreciate your kind words, Rob! It's fantastic to hear that our team provided you with excellent service. We pride ourselves on transparency and making sure our customers feel valued. Thank you for choosing us, and we look forward to assisting you in the future!

- Paul's Automotive Inc.
5

Very thorough

We're glad to hear that you had a great experience with us, Karolyn! Customer satisfaction is our top priority here at our company. We aim to provide thorough and comprehensive service to all our valued customers. Your feedback is greatly appreciated. Thank you for choosing us!

- Paul's Automotive Inc.
5

Hi David!! Thank you for your feedback. We try really hard to make our customers happy. I'm glad to see that we are hitting that goal. Thank you for being one of our valued customers :)

- Paul's Automotive Inc.
3

Air-conditioning recharge. - by phone was quoted for $200 something for a check and recharge of Air-conditioning. - in person, I was told a recharge of the Air-conditioning usually isn't a thing as freon usually doesn't leak, but that something is broken. - turns out nothing was broken, but just needed a recharge of freon (yay, the non-expert was correct) - bill was for about $450. Nothing was fixed. But turns out the refrigerant was not included as previously stated but instead a cost of $144. - the Air-conditioning works. They kindly added $20 of gas to the bill as I brought it in just before the low gas light turned on. - oh, just be aware, they will check your car for all problems...both needed and semi-needed repairs (like a cabin filter change for $100). So before picking up the car they asked if I wanted to do $15k of mostly non-urgent repairs and leave the car for 4 days. Nope! - they fixed the Air-conditioning fine and was the main purpose...but then other stuff 🙄

Hi David!! Thank you for your feedback. We try really hard to make our customers happy. I'm glad to see that we are hitting that goal. Thank you for being one of our valued customers :)

- Paul's Automotive Inc.
1

Air-conditioning recharge. - by phone was quoted for $200 something for a check and recharge of Air-conditioning. - in person, I was told a recharge of the Air-conditioning usually isn't a thing as freon usually doesn't leak, but that something is broken. - turns out nothing was broken, but just needed a recharge of freon (yay, the non-expert was correct) - bill was for about $450. Nothing was fixed. But turns out the refrigerant was not included as previously stated but instead a cost of $144. - the Air-conditioning works. They kindly added $20 of gas to the bill as I brought it in just before the low gas light turned on. - oh, just be aware, they will check your car for all problems...both needed and semi-needed repairs (like a cabin filter change for $100). So before picking up the car they asked if I wanted to do $15k of mostly non-urgent repairs and leave the car for 4 days. Nope! - they fixed the Air-conditioning fine and was the main purpose...but then other stuff 🙄 Update: Took the car to Japanese Service Center II. They saw no indication that a CV axel needed to be repaired. No grease seen around axel. Reason for 1 star at Paul's.

Hi David, Thank you for taking the time to update your review and share your experience. We truly appreciate your continued support and are grateful to have you as one of our valued customers. I reviewed your visit personally and would like to provide some additional context regarding the A/C service. In 2019, manufacturers were using two different refrigerant systems: the older R134a system and the newer R1234yf system. The approximate $200 service price quoted over the phone was for an R134a system, which is still a very common setup. Once your vehicle arrived, we confirmed that it uses the newer R1234yf refrigerant. Unfortunately, this refrigerant is significantly more expensive, which is why the final service cost was higher than the original estimate. I apologize for the miscommunication. In some cases, we cannot determine which refrigerant system a vehicle has until we physically inspect it, as certain model years were equipped with either option. We should have explained both possibilities during your initial phone call, and I have already spoken with our team to ensure we communicate that more clearly moving forward. Regarding the discussion about refrigerant loss, automotive A/C systems are closed systems, meaning refrigerant typically does not decrease unless there is a failed component issue such as a seal, valve, condenser, or compressor concern. Sometimes the defect component failure is extremely small and difficult to detect, which is why we add UV dye during service to help identify any future source of refrigerant loss. I'm glad we were able to restore your air conditioning and that it's working well, especially as temperatures continue to rise. You are also correct that we perform comprehensive vehicle inspections. This is a core part of our commitment to customer safety. We treat our customers like family and want to ensure they have a complete understanding of their vehicle's condition. For first-time visits, we perform an extensive inspection at no additional charge, which often identifies both immediate and future maintenance needs. Our goal is never to pressure anyone into repairs, but simply to provide information so our customers can make informed decisions about their vehicles. Thank you as well for recognizing our efforts regarding the fuel added to your vehicle. The fuel warning light was illuminated when we received the car, and occasionally we need to add fuel so we can safely perform road tests and complete our diagnostic procedures. We do not charge anything extra for this service, just the cost of the fuel. We appreciate your business, your honest feedback, and the opportunity to improve. Please also remember that all qualifying repairs performed by our shop are backed by our 2-year/24,000-mile warranty at no additional cost. Thank you again, David. We look forward to serving you in the future.

- Paul's Automotive Inc.
5

Pauls Automotive is the best! I wont take my car anywhere else. Theyre honest and do a great job

Thank you Wendy for the kind words! We appreciate your loyalty and trust in our services. It's great to hear that you've had a positive experience with us. We'll continue to provide honest and top-quality service for your car. See you next time at Pauls Automotive!

- Paul's Automotive Inc.
5

Thank you for the 5-star rating, Keith! We're thrilled to hear that you had a positive experience with our company. We strive to provide exceptional service to all of our customers, and it's great to know that we met your expectations. If you have any questions or need further assistance, please don't hesitate to reach out.

- Paul's Automotive Inc.
5

Thank you, Phil, for the exceptional review! We are thrilled to hear that you had a 5-star experience with us. We strive to provide top-notch service to all our customers, and we're glad that we hit the mark with you. We are here to help should you need anything in the future!

- Paul's Automotive Inc.